God jul!

I dag kan dagbladet fortelle oss at julemarsipanen er i butikkhyllene. Dagbladet mener forsåvidt at det er alt for tidlig, selv jeg mener det. Og det skal nevnes at etterhvert som årene har gått, og julen er begynt tidligere og tidligere, er jeg blitt en av støttespillerene til dette.

Jeg er enig i at julevarene skal sendes ut lenge før desember, handelstanden får penger av det. Og vel, for å være ærlig, jeg trenger det lille pushet om å begynne julehandelen før desember. Gudene må vite hvordan jeg ellers skulle overlevd julestresset. Og har noen vondt av å få bygd opp julestemningen litt, da?

Slik jeg ser det begynner ting å komme i butikken en god stund før jul, så jeg får tid til å bygge opp julestemningen. Jeg venter lengst mulig med å drikke julebrus og spise julesjokolade (målet er å ikke begynne før desember, jeg sprekker stort sett en gang i november), forventningene bygger seg opp, det kribler i magen av spenning, og når jeg drikker årets første julebrus (om man ikke teller med den jeg sparte fra i fjor, og drakk i juli) så er det som ett lite fyrverkeri i ganen. Det hadde ikke skjedd om julebrusen kom i salg først i desember, og jeg ikke hadde den lange ventetiden der jeg måtte se på fristelsene hver gang jeg var i butikken.

Men, jeg er fremdeles enig med Dagbladet. Julemarsipan i september?! Måte på hvor lenge viljestyrken min skal holde i år, da.

Published in: on september 26, 2008 at 8:00 pm  Comments (3)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://morgenrod.wordpress.com/2008/09/26/god-jul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. NEI! Julegodteri, julebrus, julesanger, og alle andre juleting starter i DESEMBER! Det eneste man kan starte med før er julegaveshopping!

  2. Ja til å feire Juul og solsnu i stedet for kristi fødsel. Jeg er helt med på den. Da begynner vi i slutten av oktober med forberedelsene, og avslutter med en heidundrandes nyttårsfest. Er bare kristne og folk som blir hjernevasket av folk med en kristen holdning som er hellig (høhø) overbevist om at julen skal feires i Desember only. Jeg er glad jeg får unnagjort litt juleshopping og ellers fråtsing før den 24. Kristne burde fått forbud mot å handle før St. Lucia-dagen og mot å ha ferie/feire etter 25.

  3. (Der var det min tur til å sette ting for mye på spissen for å gjøre et stort poeng av det)


Legg igjen en kommentar